Katarzyna J. Niedźwiecka
znajdziesz mnie
wśród zieleni
wśród drzew
wśród krzewów
wśród kwiatów
tam gdzie bezcenna cisza
tam gdzie śpiew ptaków
tam gdzie swój świat mam
pełen obrazów
z wykształcenia jestem architektem krajobrazu co daje mi możliwość spełniana marzeń o ogrodach dzięki współpracy z firmami ogrodniczymi
na co dzień pracuję w świecie roślin, który uczy pokory i cierpliwości
od zawsze bliskie było mi tworzenie- sklejanie, malowanie, zaplatanie
grafika pojawiła się w moim życiu kilka lat temu dokładnie w 2013 roku dzięki Marcie Lech z Pracowni Grafiki Warsztatowej we Wrocławiu
od tej pory ta forma wyrazu stała się mi bliska, daje mi wiele satysfakcji i możliwość oddechu od codzienności
jeśli jesteś zainteresowana / zainteresowany moimi pracami zapraszam do kontaktu k.kasieteria@gmail.com


W kręgu zarysowanym ciemnymi, chaotycznymi plamami mieści się świat. Kula ziemska zmagająca się z wieloma trudnościami. Przez ciężar czerni przebija jednak kolor. Jego lekki zarys wybija się i niesie iskrę nadziei. Tą iskrą jest postać kobiety w czerwieni. Jej rozwiane włosy oraz dynamiczna postawa to energia, radość i siła. Dziewczyna o silnym charakterze, bojowym wręcz nastawieniu pragnie zmian i dąży do nich.
Grafika wykonana w technice kolografii jedynie w 2 egzemplarzach.
Odbitka 2/2, wykonana w 2016 roku, na papierze graficznym z użyciem olejnych farb graficznych.
Wymiar wraz z ramą 53x43cm




















LINORYT
należy do technik druku wypukłego Technika stosowana od początku XX wieku, zbliżona do drzeworytu czyli najstarszej techniki graficznej. Zamiast klocka drewnianego używa się kawałka linoleum, w którym wycina się rysunek za pomocą dłut drzeworytniczych.SUCHA IGŁA (SUCHORYT) należy do technik druku wklęsłego Rysunek wykonuje się cienką stalową igłą (jak cienkopisem) na płycie miedzianej, cynkowej lub plexiglas. Po nałożeniu farby drukuje się odbitki w prasie wklęsłodrukowej na akwafortowym papierze.<\p>
KOLOGRAFIA Współczesna technika graficzna Matrycę można stworzyć z dowolnych materiałów. Ilość wykonanych odbitek zależny od sposobu przygotowania matrycy i użytych do niej elementów. Jest tu duże pole do popisu :). Powstaje w ten sposób grafika o ciekawej i zróżnicowanej fakturowo „kresce”.
MEZZOTINTA należy do technik druku wklęsłego Technika wynaleziona w pierwszej połowie XVII wieku. Do której prawdopodobnie potrzeba wiele cierpliwości. Do wykonania matrycy używa się płyty miedzianej, „posiekanej” chwiejakiem, by osiągnąć czerń doskonałą. Następnie za pomocą gładzika poleruje się płaszczyzny, które mają być jaśniejsze, aż do zupełnego wygładzenia partii białych. Odbitka wykonana w tej technice charakteryzuje się delikatnym modelunkiem światłocieniowym o łagodnych przejściach od głębokiej czerni do partii jaśniejszych.
źródło: https://www.grafika.umk.pl/techniki-sztuk-graficznych/









